CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Friday, January 30, 2009

filem sifu dan tongga.....................samPAH!



2009 adalah tahun yang dinanti-natikan oleh semua
kaki wayang yang nak dok tengok filem kebanggaan malaysia (support filem malaysialah katanye)... oklah...aku nie sebagai warga malaysia...aku nak gak lah support filem tempatan...
filem yang dinanti nantikan adalah filem sifu dan tongga yang diarah oleh Prof Madya A. Razak Mohaideen.(pRof MAdya tuh) mesti best..terdetiklah kat dalam hati aku....

hari berganti hari..minggu berganti minggu....masa yang dinanti2kan telah tiba...aku dengan bangganye...dah pakat dah ngan member aku nak tengok citer tuh...saipul apex tu bergandingan dengan juara raja lawak musim ke 2 siapa tak kenal nabil...LU PIKir LAH SENDIRI!!!!

esok pagi aku pun kuar ah ngan kengkawan aku g kat centarl point kat kk (kota kinabalu sabah) ..beratur punye beratur..tiba turn ak...tiket dah nak abis....ak nie paling benci kalu nk tengok wayang kena duk depan...rasa macam nak tercabut kepala aku tengk screen... tapi sebab semangat nak support filem tempatan ak ngan member aku pun port kat kerusi depan je (walaupun rasa macam nak tarik je kosi tu kat belakang...

wayang pun dah start nie....ak ngan rasa bangganye tengklah citer tuh....tetibe sepanjang cerita tu bermula dan berakhir...hati aku macam kena sambar PETIR dan rasa macam kena RASUK...apakebenda filem nie.....SAMPAH giler!!!....aku tak rasa pun filem nie filem tempatan..macam budak2 U je wt citer..kata prof yang wat..mana dia punye kerebiliti dia sebagai seorang pengarah..HAMPEH...aku rasa nak maki hamun je.wARGGGGGGGGG!!!!!! filem paling BODOH dan PALING BANGANG pernah ak tengok....

hampa, kecewa, frust dan ada skek rasa terkilan bila tengok prebiu filem nih!!! ingatkan bila saiful apek berganding bahu berlakon dengan nabil, filem nih akan jadi lebih manthopppp...rerupanya banyak merapu dari yang logik nya. tak taw nak bagi berapa bintang rasanye jangan kata bintang...bayang2 bintang pun belum tentu.....TENSION..TENSIOn aku tengk ciTEr nie.... lepas tu kalau tak support film tempatan ..mula lah bising ini lah, itu lah..tapi dia wat filem sesuki hati je....dia ingat kita bayar pakai daun agaknye...

sepanjang movie:

aku tertungu bila la lawak tak klise nak keluar. bosan gaya lawak apek.streotype...sama jerk.....

-aku dah mula kebas punggung bila la nak abis cerita BOSAN!!.

-makhluk baNgsat mana entah duk sebelah aku...memekak..macam bapak dia punye panggung..sesuka hati nak jerit kuat2....
dia lah plak nak jadi pelawak kat wayang tu..macam PUngKEK!

-aku terasa bodoh apabila melihat skrip yang amat merapu dan separuh gila...MEMENG MERAPU TAHAP CIPAN!

-aku tertungu bila la Fouziah Gous nak bersuara. asyik bisu je. kening dah lah..tebal macam BABUN>..EEE GERAM!

-aku lagi menyampah dengan "an An An" INGAT Citer DOremon KE???SENGAL!

-aku tertanya mana CGI gah sangat tu...sikit je macam rasa.tak BESt langsung


KeSIMPulANYe!

bagi aKU,dan RAKAN-RAKAN ku...filem nie..FILEM sampah untuk 2009..MErapu sesangat....untuk korang yang lum tengk lagi citer nie..aku sarankan hentikanlah niat korang nak tengk citer tuh..merapu gila2...dari awal sampai akhir macam nak BOm je wayan tuh....


SEKIAn......

bak kata kawan aKU.....CILAKAK PUNYE CITER nie...!!!huhuhuhu..trima kasih MYTEAM(ZUL).

created
ALIf.YA.jiM.ALif.LAm

6 comments:

sesuapnasi said...

hahahhahahha...nasib baik haku tak g tgk g....slamat wet haku

MaHlukPerOSaK said...

tau tak pe...jgan lah ko g tengk...selamat lah tiket ak berharga 5 ringgit sahaja.....

Ajami Hashim said...

an! an! an! doraeeemonnn!

hahaha!

MaHlukPerOSaK said...

huhuhuhu...
tau tak pe....

an.an..an..tote daisuke..doraeeeeeeeemonn...

Anonymous said...

apsal macam review aku jeh...

nak sama plak tu...isk isk...

tak pa...tak pa tapi memang bangang pun crita tuuuu

MaHlukPerOSaK said...

sama.....maybe kita seberpendapat bahawa citer nie memng teruk giler....